Boekenhelden groepen 3,4,5
Wie is jouw held? Of droom je dat jij zelf een held bent? Misschien is jouw vader of moeder wel een held. Of… is je eigen huisdier een held.
Kom mee, en ontdek wat jouw held allemaal gaat beleven. Schrijf en teken je eigen boek met jouw eigen held als hoofdpersoon. Geef antwoord op de vragen, Wie is jouw held?Waar woont je held? Wat doet jouw held? Na zeven lessen is je boek klaar. Nou ja klaar…. natuurlijk moet je ook zorgen voor een mooi kaft en een goede titel.
Wanneer je nog niet zo goed kunt schrijven geeft dat niets. Je kunt vast goed vertellen en tekenen.
Lijkt je dit wel wat?  Kom dan naar de bibliotheek en volg de workshop “Boekenhelden” voor groep 3,4,5.

Boekenfestijn / Boekenbende groepen 6,7,8
In zes weken neem ik je mee op ontdekkingsreis door allerlei boeken. Zeven korte workshops voor zowel echte leesvreters als ook voor kinderen die niet van lezen houden.
Ontdek in de eerste les wat voor soort leesbeest je bent. Beleef hoe we met  z’n allen een kort verhaal schrijven en bewerken op de computer. Hoe maak je zelf een strip? Zijn prentenboeken alleen voor kleine kinderen? Als je het niet laten kunt mag je iedere week een boek uitzoeken om thuis te lezen, het hoeft niet.  Ontdek raadselachtige dieren en kom te weten wat voor een verzorging deze nodig hebben. Gedichten saai? Je weet niet wat je zegt.
Nieuwsgierig geworden? Laat je uitdagen, volg de workshop Boekenbende in de bibliotheek voor groep 6,7,8.

Leesbevordering wordt aangeboden door Bibliotheek Rivierenland