Groep 6 tot en met 8

Heb jij zin om samen met andere kinderen muziek te maken en met een orkest bij jou op school op te treden? Dat kan in het WijkOrkest bij jou in de buurt! Alle kinderen vanaf groep 6 kunnen meedoen. Ook als je nog geen instrument kunt bespelen, ben je welkom. Voorafgaand aan de orkestrepetities krijg je een aantal lessen op het instrument van jouw keus bij Zinder (voorheen de Plantage). Als je al op muziekles zit of gezeten hebt, kun je natuurlijk ook meedoen. Voordat we beginnen maken we met iedereen kennis om te kijken wat je al kan.

Tijdens een informatiebijeenkomst krijg je een  instrument (uit jouw keuze) en alle informatie over het orkest.

Wel is er een kleine eigen bijdrage. Voor de lessen wordt er 15 euro gevraagd maar ook voor de huur van het instrument. Verder zijn er geen kosten aan verbonden. Dit betekent dat de leerling een geheel schooljaar kan deelnemen voor in totaal 30 euro.

Op dit moment worden de lessen verzorgd door Zinder (voorheen Plantage) en de wijkorkesten zijn op school de Regenboog, de Waaijer of de Moespot.

Wijkorkest wordt aangeboden door Zinder (Plantage)